Energielabel nodig voor de verkoop of verhuur van uw woning?

Hoe werkt het

Na uw opdracht, maken wij met u een afspraak om uw woning te komen opnemen. Hierna maken wij een EP- berekening, waarna wij u uw energielabel kunnen aanbieden. Het energielabel wordt geregistreerd bij de Rijksoverheid.

 

Wij verzoeken u zoveel mogelijk documentatie te verstrekken, tekeningen van de woning, documentatie en/of facturen van technische installaties (bijvoorbeeld van uw verwarmingsketel, airconditioning, warmtepomp of zonnepanelen) of de beglazing en eventuele andere informatie over uw woning.

Ten behoeve van het dossier zullen wij foto’s maken tijdens de opname van uw woning en de installaties. De gegevens in het dossier zullen 15 jaar bewaard worden.

De opname van uw woning en het maken van het energielabel zullen worden uitgevoerd volgens de Nationale Beoordelingsrichtlijn BRL9500. Huislabel is aangesloten bij ImmoCert, welke houder is van het NL/EPBD procescertificaat. Het is mogelijk dat er een controlebezoek verricht wordt. Mocht tijdens deze controle toegang tot de woning worden geweigerd, dan kan het energielabel worden ingetrokken.

Wanneer het energielabel gereed is, zullen wij u onze factuur sturen, wanneer de factuur is voldaan, zullen wij u het energielabel van uw woning toesturen in PDF-formaat per e-mail of per post.